Nejbezpečnější sedadlo ve vlaku

Po smrtelném vykolejení Amtraku ve Philadelphii, při kterém se zabilo nejméně osm lidí a zranilo více než 200 dalších osob, mohou lidé přemýšlet, kde je nejbezpečnější místo, kam si sednout ve vlaku.
 
Konvenční logika předpokládá, že přední vagón vlaku je nejnebezpečnějším místem v případě čelního nárazu, zatímco poslední vagón je nejméně nebezpečným místem. Ve skutečnosti však vlaky mají devětkrát větší pravděpodobnost, že dojde k jejich vykolejení, než že se srazí s jiným vlakem nebo na vozidlem. Administrace zjistila, že od roku 2005 do roku 2014 bylo okolo 13 200 vykolejení, ve srovnání s přibližně 1450 srážkami.
parní lokomotiva 
Studie naznačují, že poškozené kolejnice nebo sváry jsou hlavní příčinou vykolejení na hlavních tratích a tyto problémy častěji způsobují vykolejování v blízkosti přední části vlaku. Celkově může být nejbezpečnějším výběrem vagón, který se nachází jeden nebo dva zpět ze středu vlaku.
 chlapec ve vlaku
Obecně platí, že sedadla blíže uličkám jsou bezpečnější, než sedadla u okna, kde je cestující pravděpodobněji přicházejí do kontaktu s rozbitým sklem nebo podstupují riziko, že je to vyhodí z vlaku.
 
Bezpečnostní odborníci doporučují také volbu sedadla orientovaného proti směru jízdy, protože osoba, která sedí zády, je méně náchylná ke zranění v průběhu srážky. Vlaky pravděpodobněji narazí po vykolejení do něčeho vedle sebe, než dopředu a zezadu.
 
Pokud má vlak kavárnu, je dobré se vyvarovat přílišného trávení času v jídelním vagónu, protože tuhé stoly jsou v případě vykolejení nebezpečné.
starý vlak na cestě 
I přes to jsou vlaky stále jedním z nejbezpečnějších druhů dopravy; v roce 2013 bylo 891 úmrtí v USA spojeno s cestováním po železnici, v porovnání s více než 32 700 úmrtí při dopravní nehodě. A drtivá většina úmrtí na železnici je u osob, které nedodržují bezpečnostní předpisy a úmyslně vbíhají do kolejiště, tím dojde ke srážce s vlakem, což bývá ve většině případech smrtelné.

Zveřejněno v Nezařazené